2014/06/12

ديكور ببلاش و موجود في بيتك

صحيح انا ماشية بمبدأ  اني ارمي كل حاجة مش محتاجاها ... بس لما الحاجة يكون شكلها كويس و متاكدة انك ممكن تستخدميها في حاجة كويسة ليه لأ؟ الطبق القش ده كان من سوبر ماركت كبير كنت جبته في رمضان اللي فات كان محطوط فيه تمر ..اخدته و عملت بيه قطعة ديكورية في البيت 


ديكور ببلاش و موجود في بيتك


بصراحة استحرمت ارميه قعدت اسال نفسي ممكن استخدمه ف ايه ؟؟ ايه رايكو



هو الصراحة ممكن الواحد يستخدمه في حاجات كتير بس انا استخدمته كقطعة ديكورية في البيت كنت من كام يوم في ايكيا و لقيت الكور الديكورية الحلوة دي 




بصراحة  هما بساط و سمبل اوي و الوانهم محايدة و تليق في اي مكان و مودرن بس انا كنت مستعجلة جدا ملحقتش ابص و اشتري و كدة وانا بقى برتب حاجات الفن بتاعتي بتاعة اصنع بنفسك اللي انا خوتاكوا بيها .. لقيت خيوط الكروشيه بتاعتي طبعا انتوا عارفين شلة الكوروشيه بتيجي بالشكل ده 


ديكور ببلاش و موجود في بيتك


انا بقى لفيتها بالشكل ده المستوحاه من الكور بتاعة ايكيا 


ديكور ببلاش و موجود في بيتك

اخر الخيط ربطته بالطريقة دي مش عارفة شايفينه في الكاميرا و لا لأ عملت اللي اقدر عليه عشان تشوفوها دخلته بين الخيوط


ديكور ببلاش و موجود في بيتك


و عملت منها كذا لون .. يعني الالوان المحايدة و الالوان اللي لايقة ع الانتريه عندي



ديكور ببلاش و موجود في بيتك

و حطيتهم ف الطبق القش و بقى شكلهم بالطريقة دي 


ديكور ببلاش و موجود في بيتك


شكلهم حلو جدا كان عندي برضو طبق جبته من محل جمبي و كان بعشرة جنيه عملت فيه برضو نفس الحوار و حطيته ف اللفنج 


ديكور ببلاش و موجود في بيتك


صورة كمان للحبايب


ديكور ببلاش و موجود في بيتك


انا متاكدة ان كل حد فينا عنده حاجات مشابهة لكدة .. بجد لو لقيتي حاجة ممكن تعملي بيها شغل نضيف متتردديش .. مستنية اشوف شغلكوا .. تعليقاتكوا و اراءكوا ممكن تعلقي بدون تسجيل اسم اختاري بدون اسم و علقي  .. اشوفكوا البوست الجي

هناك تعليقان (2):

  1. غير معرف13/5/15 1:23 م

    حلوة أوي
    وممكن لو ماعندكوش صوف تريكو تقدرو تحطو الورد الجاف اللي بيبقى في الفواحات بتبقى شكلها جميل وريحتها حلوة
    ولو معندكوش أطباق زي دي ممكن في سﻻت الورد اللي بتجيلكو كهدايا ومجامﻻت أو مباركات

    ردحذف
    الردود
    1. او سلات الجيرجعان او حاجات السبوع كمان تنفع بجد اوحيتيلي بافكار جميلة هو دا التفاعل اللي انا مستنياه

      حذف

عدد الزيارات